مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 تیر 1399 ساعت 06:102020-07-11فرهنگي

 پیش بینی غریبی که در دوران کرونا به وقوع پیوست


سحرگاه 22 تیر ماه سال 1391 که حمید سمندریان برای همیشه چشمان خود را بر دنیا و هر آنچه در آن بود بست، هرگز تصور نمی کرد تنها چند سال بعد پیش بینی عجیبی که برای تئاتر کرده بود، - محقق شود.

او که مدتی با بیماری دست و پنجه نرم می کرد، همه آرزوهای محقق نشده، رویاهای ناتمام و نمایشنامه های نیمه کاره اش را کنار گذاشت و به جای هر گونه تردیدی، دستان فرشته مرگ را فشرد و سبک بار و سبکبال رفت تا لب هیچ.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حالا 8 سال از درگذشت این هنرمند می گذرد.

در این مدت، تئاتر ایران، فراز و فرودهای بسیاری به خود دیده اما آنچه بیش از همه غریب می نماید، پیش بینی است که سمندریان درباره تئاتر کرده بود؛ وضعیتی که در این دوران کرونایی بیش از هر زمان دیگری می توان مصداق آن را یافت.

این روزها که در بسیاری از نقاط جهان، به دلیل وجود ویروس هولناک کرونا، سالن های تئاتر تعطیل شده اند وعده ای با جایگزین کردن فیلم تئاتر و تئاتر آنلاین و روی آوردن به تکنولوژِی سعی در جبران این خلاء دارند، پیش بینی سمندریان از آینده تئاتر، عجیب می نماید.

هرچند او و هیچ کس دیگری تصور نمی کرد تنها چند سال بعد ویروسی میکروسکوپی کل جهان را تحت سیطره خود درآورد، با این حال پیش بینی سمندریان در این روزها همچنان کاربرد دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

 پیش بینی غریبی که در دوران کرونا به وقوع پیوست

 پیش بینی غریبی که در دوران کرونا به وقوع پیوست